روش‌های تشخیص ایراد کولر خودرو

ایراد کولر خودرو

روش‌های تشخیص ایراد کولر خودرو کدامند؟

چه شمادر حال مسافرت باشید و چه در حال رفت و آمد روزانه خود،  سیستم تهویه مطبوع خودرو باید در تمام فصل تابستان به درستی کار کند. در این مقاله روش‌های تشخیص ایراد کولر خودرو، برای تشخیص این‌که سیستم تهویه مطبوع خودروی شما به درستی کار نمی‌کند بیان شده است:

۱. هوا به اندازه قبل خنک نیست. ممکن است گاز مبرد اتومبیل (کندانسور) شما نیاز به تعویض یا شارژ دوباره داشته باشد. در این صورت نسبت به شارژ گاز کولر اقدام نمایید.

۲. بوی ناخوشایند مثل کپک از دریچه های سیستم تهویه مطبوع حس می‌گردد.

۳. صداهای غیر معمول یا زنگ زدن غیرمعمول مشاهد می‌شود. کندانسور یا کمربند فن ممکن است فرسوده شده باشند.

۴. وجود گودال‌ها یا لکه‌های آب بر روی کف خودروی شما

راهکار پیشنهادی در مواقعی که سیستم تهویه مطبوع خودروی شما به درستی کار نمی‌کند:

تست سیستم تهویه مطبوع خودرو

تست سیستم تهویه مطبوع خودرو، نشتی کولر خودرو را آزمایش می‌کند. این تست را انجام دهید و مطمئن شوید که دارای سطح توصیه شده گاز مبرد است. اتومبیل های مدرن برای شارژ گاز کولر از گاز R-134 استفاده می‌کنند.

اکثر وسایل نقلیه تا ۴-۵ سال نیازی به گاز مبرد ندارند مگر اینکه در جایی از سیستم نشتی داشته باشد. اگر سیستم تهویه ، هوای گرم تولید کند، این نشانه نشتی است و برای یافتن و ترمیم آن باید سیستم را به طور کامل بررسی کنید.

توجه: اضافه کردن گاز مبرد بیشتر در مخزن توصیه نمی‌شود ، زیرا هیچ راهی برای دانستن چگونگی کامل بودن سیستم تهویه مطبوع بدون اندازه گیری مناسب وجود ندارد.

در صورت بروز هر گونه مشکلی ، مانند نشت ، قالب یا قطعات فرسوده ، گزینه های موجود برای تعمیر یا تعویض به شما داده می‌شود.

اگر سیستم تهویه مطبوع ماشین شما دارای قالب باشد ، معمولاً در هسته اواپراتور است که مبرد را از طریق سیستم گردش می کند. برای رفع این مشکل باید سری به نمایندگی های اتومبیل خود بزنید و مشکل را به طور کامل رفع نمائید.

اگر علاقمند به مطالعه بیشتر هستید:

چه زمانی کولر گازی نیاز به شارژ دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *