نخستین کارخانه تولید گاز مبرد در خاورمیانه، ایران، تبریز

نخستین کارخانه تولید گاز مبرد در خاورمیانه

نخستین کارخانه تولید گاز مبرد در خاورمیانه با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در تبریز وارد فاز اجرایی شد.

در راستای تحقق خودکفایی و رونق اقتصادی، شرکت «تبریز موتور آسیا» با مشارکت شرکای بین‌المللی، عملیات ساخت نخستین کارخانه تولید گازهای مبرد در خاورمیانه را در اول اسفند ماه ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی- شهرک صنعتی پروفسور هشترودی آغاز نمود. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۶۵۰۰ متر اجرا می‌شود.

بهره‌برداری از این پروژه مهم ، نه تنها ایران را وارد عرصه تولید گازهای سرمازا می‌کند، بلکه موجب رفع کامل نیاز کشور به این مواد اساسی و حذف وابستگی به واردات خواهد شد. همچنین، این پروژه با اهداف کلان ملی در راستای دستیابی به خودکفایی صنعتی و کاهش وابستگی به واردات همسو است.با داخلی‌سازی تولید این گازها، سالانه از خروج بیش از ۲۰ میلیون دلار ارز جلوگیری شده ‌و ایران می‌تواند در حیطه صادرات گازهای مبرد نیز نقش مهمی ایفا کند.

آغاز به کار این کارخانه که انتظار می‌رود در آذر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد، ضمن تقویت صنعت کشور، موجب  اشتغال‌زایی با حداقل ۱۵۰ شغل مستقیم و ۲۵۰ شغل غیرمستقیم خواهد شد.

مراسم آغاز ساخت اولین کارخانه تولید گاز مبرد در ایران

مراسم آغاز ساخت این کارخانه با حضور مدیران و مسئولان شرکت تبریز موتور آسیا و نمایندگان سرمایه‌گذاران خارجی این پروژه عظیم برگزار و بر اهمیت راهبردی این دستاورد ملی تاکید گردید.

دکتر محمد رستمی مهر، مدیر شرکت تبریز موتور آسیا بر نقش این پروژه در توسعه اقتصادی و پایداری محیط زیست تاکید کرد. این کارخانه با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و شیوه‌های نوین، مطابق با استانداردهای جهانی در زمینه بازدهی تولید و ایمنی محیط زیست طراحی شده است.

راه‌اندازی موفق این پروژه با همکاری‌های فرا ملی، گواهی بر ظرفیت‌های همکاری‌های ثمربخش میان شرکت‌های ایرانی و سرمایه‌گذاران خارجی است. این امر، بر وجود منافع مشترک در توسعه پایدار و تاب‌آوری اقتصادی صحه می‌گذارد.

با حرکت رو به جلوی ایران در این مسیر، شرکت تبریز موتور آسیا و شرکای آن متعهد به تضمین بالاترین کیفیت تولید هستند. گازهای مبرد تولیدی این کارخانه در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو و سردخانه‌های صنعتی کاربرد خواهد داشت و به تنوع و نوسازی صنایع کشور کمک می‌کند.

افتتاح این کارخانه تولیدی، امری محوری برای ایران به شمار می‌رود و نماد گامی بلند به سوی دستیابی به استقلال اقتصادی بیشتر و نوآوری است. این رویداد، توانمندی‌های کشور را در بهره‌گیری از همکاری‌های بین‌المللی برای دستیابی به دستاوردهای قابل توجه صنعتی نشان می‌دهد و زمینه‌ساز پیشرفت‌ها و همکاری‌های بیشتر در آینده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *